torstai 27. maaliskuuta 2014

Yksilöllinen työssäoppimispolku / Vaapo

TYÖSSÄOPPIMISEN SUUNNITELMA OHJAA OMAA TO-POLKUA 
Oppija tekee ennen ensimmäistä työssäoppimisjaksoaan Työssäo-opimisen suunnitelman. Suunnitelmassa oppija ennakoi alustavasti miten hän tulevan to-polkunsa täyttää, millaista osaamista hankkii ja missä vaiheessa, mitkä yritykset olisivat hyviä työssäoppimispaikkoja ja koko tätä suunnitelmaa ohjaa hänen oma unelmansa. Kunkin työssäoppimisjakson jälkeen suunnitelma päivitetään. 

Tiimioppien jaetaan työssäoppimisessa syntynyt uusi osaaminen, kokemukset ja kerttynyt asiantuntemus sekä syntyneet verkostot. Ennen seuraavan työssäoppimisjakson alkua oppija laatii työssäoppimisen oppimissopimuksen. 

TYÖSSÄOPPIMISEN OPPIMISSOPIMUS
Oppisoppi (työssäoppimisen oppimissopimus)

1. Missä olen ollut? missä olen ollut työssäoppimassa? Kuinka sain työssäoppimispaikkani? Mitä töitä tein siellä päivittäin/viikkotasolla? Mitä olen oppinut edellisissä työssäoppimispaikoissani?

2. Missä olen nyt? millainen työntekijä minä olen? mitkä ovat vahvuuteni ja heikkouteni? mikä minulle on tärkeää työntekemisessä, työpaikalla, työyhteisössä? mitä osaamista minulle on kertynyt?

3. Minne haluan päästä? Mikä on unelma? mitä vahvuuksia minun tulee kehittää ja mihin heikkouksiin kiinnittää huomiota? mitkä ovat tavoitteeni tänään, viikonpäästä, kuukauden kuluttua, vuoden kuluttua ja viiden kuluttua? Millainen työssäoppimispolku minun pitää rakentaa, jotta unelmastani tulee?

4. Kuinka pääsen perille? Mitä minun pitää tehdä, että pääsen tavoitteisiini? Mitä minun tulee oppia ja keitä tarvitsen ympärilleni?

5. Mistä tiedän olevani perillä?

Mitä teet kun menet ensikertaa työssäoppimispaikkaasi? Miten pääset porukoihin
- ideoi 5 tapaa miten tutustut työyhteisöösi?

TO JAKSON PÄÄTYTTYÄ MOTOROLA
Työssäoppimisjakson jäleen jokainen oppija tekee Motorola palautteen työssäoppimisjaksostaan 

KESÄTYÖT OSAKSI OMAA TO-POLKUA





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti